sofiastotto

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Sofia Lindström - 21 november 2011 07:37


Ibland så ska man lyckas få lite roliga kort på sin häst iaf..


 


Hihi.. Söt killen!!


 

Av Sofia Lindström - 21 november 2011 07:09


Dröm hästen!! Precis det va Totto hela dagen igår, helt underbar!


Tog in honom och gjejade länge. Borstade, tvättade av hans bakben som va helt bruna av bajs stackarn och klippte lite i manen. Totto stod och njöt, och nästan somnade. Han är så underbart mysig när han är på det humöret. Han vill gärna borra in hans huvud i mina armar så att jag ska krama honom, och det är såå mysigt!

Efter massa gos, selade jag honom för tömkörning och vi gick till ridhuset. Jag skrittade fram honom och sen plockade upp tömmarna. Genast fick jag världens snyggaste dressyrhäst. Han gick i en rund och fin form, knallade på bra med bakbenen under sig med lagom kontakt med tömmen. Wow, tänkte jag med en gång. Detta höll även i sig genom hela passet, i skritt och trav i båda verven. Ibland blev han lite väl låg och då smackade jag på honom och då rättade han sig.

När jag kände mig nöjd (det gjorde jag ganska snabbt) så lossade jag på tömmarna och han fick bli lite longerad i båda varv i skritt och galopp. Detta gick också helt otroligt bra! Longering har vi haft svårt för länge, han har bara velat komma in till mig, sen har det bara inte funkat och jag la det på hyllan, så det har vi inte arbetat mycket med. Även om vi har tränat dåligt med detta så gick det otroligt bra även det. Han lyssnar väldigt bra på mig, och nu när han har mer frammåtbjudning så blev det riktigt bra. Efter att ha känt på båda galopperna i de olika varven, skrittar jag av honom på fyrkanten.


Han verkade mycket nöjd efter passet, och det va jag med!


Vad kul det är när allt känns rätt, allt bara funkar. Som grädden på moset får jag ge mig själv lite beröm för en gångs skull. När jag äntligen ser lite extra resultat av min träning och att det faktiskt funkar. Även om Totto gör en del av jobbet, så hade han ju inte gjort det utan mig.


Jag känner mig helt nykär i min häst! Det va så underbart igår! Hoppas verkligen det fortsätter åt detta håll! Jag dansar på moln!  


 

Totto och han extremt leriga fötter. Ge mig en vattenspilta NU!


 



Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards