sofiastotto

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Sofia Lindström - 2 februari 2012 06:51


Igår hade Lena hopp lektion för mig och Totto.Vi gjorde samma övning som Maria och Anna gjort tidigare på dagen. Det va bommar, snett igenom, 1 travbom och tvåbommar som man skulle galloppera 2 galoppsprång emellan. På ena långsidan va det ett litet rättuppstående och på andra sidan en trestuds.


Så här såg banan ut:


 


Värmde upp i skritt och trav, och sen körde vi på ganska så snabbt för att han energi inte skulle ta slut på bara uppvärmningen.

Igår va Totto lite piggare än gången innan. Han ville gärna gasa iväg i galoppen. Tror nog att det va för att han förstod att han skulle få hoppa.

Övningen började med att jag skulle komma i trav i höger varv, vända över den "röda" travbommen stenn igenom, fatta vänster galopp och hoppa det lilla rättuppstående hindret. Sen bytte vi övning och vi kom i vänster varv, fattade galopp innan galoppbommarna snett igenom, och sen vänder höger och kom över studsarna.


Studsarna fick vi kämpa ganska länge med. Först hade vi för lite fart, och jag ramade inte in ordentligt. Sen har jag tendens till att "hjälpa till" lite för mycket, altså ta fram handen lite väl långt och sätta mig som en pilot, fast man verkligen inte behöver det på små mini kryss hinder, skillnad om man hoppar 150cm. Men efter några försök så gick det bättre och bättre. Tillslut hoppade vi med flyt i studsen i höger varv. I vänster varv fram till stusen, gick det mycket lindrigare.


Som avslutning tog vi allt som en liten bana. Allt flöt på jätte fint! Totto viste vad han skulle göra och jag bara hängde på och visade honom vägen. Det va inget hackigt och inga konstigheter. Det bara flöt. Vilken känsla!


Super nöjd med passet. Och ännu mer taggad tills nästa lektion! Blir nog hoppning då med.   


Bilden är inte från lektionen:

 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards