sofiastotto

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Sofia Lindström - 15 februari 2012 07:14


Anna och Per tog in hästarna igår. Jag va med Johanna i ridhuset och när vi kom in i stallet så upplyste Per mig om att Totto hade ett sår på benet. Han hade tagit kort på det för han viste inte om jag va kvar i stallet så då tänkte han skicka den. Jätte snällt att han ville förmedla det! Kvittar om jag så hade fått reda på det mitt i natten så hade jag kört iväg för att kika till min älskling!

Jag tog ut Totto från boxen och undersökte honom. Det va en liten riva som såg värre ut än vad det va för att det hade runnit lite blod längst med benet. Sen har ju han vita ben så det syns väldigt bra. Jag jodopaxade och sen när jag hade "duschat" ur såret så slände jag på sårspray. Sen kikade jag så att han inte va halt eller likande och det va han inte som skönt va.


Tyvärr så tar det jätte lång tid innan det blåa försvinner, men man minns vart såret sitter/satt iaf   :


 


 

Av Sofia Lindström - 15 februari 2012 07:05


Jag hängde upp en liten slicksten till Totto här om dagen. Har köpt en med äpplesmak från Hööks. Han har nämligen börjat gräva lite i boxen och jag tänkte att det kanske berodde på att han va rastlös. Efter första dagen som han hade slickstenen hade han förtfarande grävt i boxen.

Sen igår när jag släppte in honom i boxen så råkade jag putta till stenen så att den kom på honom, och då blev han rädd stackarn.   Så jag beslöt mig för att plocka ner den. Jag vet ju inte om han råkar slå sig själv med den heller, och då kommer det ju inte att vara så roligt att vara i boxen för honom. Jag la den på golvet istället. Får se om det är något kvar av den idag nu.  


Så här såg det ut innan jag klippte av den:


   


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards