sofiastotto

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Sofia Lindström - 10 februari 2012 07:14


Behöver lite nya ridbilder till bloggen. Om någon är sugen på att fota mig och Totto är det bara och hojta till!   


 

Dessa bilder är tagna i slutet av november. Första gången jag krävde lite extra form utav honom. Nu behöver jag inte kräva det så mycket, då det går lite mer automatiskt. Så det hinner hända en del på kort tid med en unghäst kan jag säga.   


 

Av Sofia Lindström - 10 februari 2012 06:58


I efteiddag/kväll blir det ridning. Det blir Dressyr. Han fick vila igår för att vi va iväg och åt middag och spelade bowling med våra underbara vänner. Det är lite svårt att få till ridningen ibland. Tanken är ju att jag ska försöka rida honom 4dagar i veckan. Men som denna veckan och så många andra så hinner vi bara få ihop 3rid dagar. Jo, jag skulle hinna rida honom 4dagar denna vecka, men jag vill inte rida honom fre, lör, sön då jag tycker det blir lite hårt för honom att gå tre dagar i rad.

Det är väl inte hela världen att det blir 3dagar ridning i veckan vissa veckor, men jag skulle vilja hinna med 4dagar i veckan fram till slutet av mars. Lena ska nämligen ha en träningshelg med 30min pass lördag och söndag. Efter det sen så ska Totto få vila i ca 2 veckor. Hade egentligen tänkt ställa av honom lite tidigare, men vill gärna vara med på den helgträningen då sånt inte kommer upp så ofta. Tycker vi har hunnut utveklats ganska rejält på kort tid och känner att han skulle behöva få tänka lite. Men som sagt, det får vänte tills efter träningshelgen.  


Luddigt inlägg, förlåt..


Hur lägger ni upp era veckor med ridnigen?


 


 

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards