sofiastotto

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Varmare

Av Sofia Lindström - 14 februari 2012 08:53


Nu är det lite varmare ute. Det märks när man får klä av sig mer i stallet än vad man brukar. Klär mig alltid med lager på lager metoden. Och när det varit som kallast har det varit en hel del lager.


Igår fixade jag först klart i stallet, sen tog jag in Totto. Bortade och fixade honom och gick sen in i ridhuset. Ilona och Lisette va också inne i ridhuset. Jag märkte på Totto att han kände av dagen innan, och att han va lite skeptisk till utgången. Han va heller inte så fokuserad och relativt lat. Han kanske hade stått och tänkt på det han nu blev uppkärrad över dagen innnan.

Funderar faktiskt starkt på att ställa av honom en vecka redan nu. Hade tänkt att vänta till efter träningshelgen för Lena, men tror att han skulle behöva en lite kort vila redan nu. Och sen kan jag ju vara med på träningshelgen ändå om jag planerar in en vila redan nu. Jag ska kika in lite datum och liknade. Om det passar in nu så ska jag hoppträna imorgon, och sen får han ställas av efter det. Blir bara lite promenader så att han inte stelnar ihop när det inte går att röra sig så mycket i hagen.



Benito va pigg men jätte trevlig. Körde på långa tyglar modellen och lät honom rulla. Han va kontaktbar, reglerbar och verkade tycka att det va kul att få arbeta igen. Gjorde några galoppombyten och det funkade fint. Sen joggade jag av honom lång och låg och skrittade sedan av.



Idag blir det lugnt i stallet med bara mockning och tagga inför morgondagen.   


Nästan ett år sen denna bild togs:


 

Han ser ut som en liten plutt.  


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:21

  Jag tror inte att någon som läser min blogg har missat hur nogrann jag är med invänjning på sommarbete? I alla fall så ska jag ändå skriva lite mer om det. ;)   Jag har sedan gräset börjat växa, succesivt vant hästarna vid det gröna "sockret"...

Av Sofia Lindström - 2 juni 2016 11:14

  Här om dagen grävde Erik ner vattenslangen tilll flottören i ena sommarhagen. Innan låg den över marken och vi hade råkat köra över den med någon tung maskin så den hade gått av. Nu har Erik fixat slangen och även gräft ner den. Blev väldigt bra....

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 21:10

  Fick inga bra bilder på blommorna. Men dom får duga sålänge. Blommorna blir lite snyggare när dom har fått gro till sig lite, just nu så ser dom lite taniga ut. Hade tänkt att ha polkapetunier vid stallet, men hittade inga. Så det fick bli gula m...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 13:17

  I söndags släpptes hästarna på sommarbete. Det blev inte så mycket spring på hästarna, tyvärr, hade gärna velat ha en del "spring"bilder när jag stod i högsta hugg med kameran. ;) Men några bilder blev det allt. Här kommer ett gäng:      ...

Av Sofia Lindström - 1 juni 2016 09:14


  Nu har jag gått på ledighet. Till en början är det semsterledighet och sen går det över i föräldraledighet. Så jag kommer vara hemma länge, länge nu. Känns jätte konstigt! Men såklart jätteskönt och välbehövligt! :)   Har börjat på att plate...

Presentation


Jag heter Sofia och är hästtjej sedan liten! Här på bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min livskamrat, Totto. :)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards